Home » Βαθμίδα » “STOP: LIFE IS IMPORTANT (ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ)”

Δείτε ζωντανά

“ΣΥΖΗΤΏΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ : Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων”

Δηλώστε  συμμετοχή στη  διεύθυνση

https://forms.gle/TA2K7Wx3qwhtQRUy7

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Αναζήτηση και φίλτρα

  • Κατηγορίες

  • Ετικέτες

  • Ημερομηνία

“STOP: LIFE IS IMPORTANT (ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ)”

Τίτλος εκπαιδευτικής δράσης

STOP: LIFE IS IMPORTANT (ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ)

Συγγραφείς – εκπαιδευτικοί

Σαϊτάκη Αγγελική

Εφαρμογή δράσης σε … 

Γυμνάσιο

Περιγραφή δράσης :

“Ο πιο παράλογος τρόπος για να πεθάνεις είναι το τροχαίο”

Άλμπερ Καμύ.

Η ομάδα της Κυκλοφοριακής Αγωγής και Συνείδησης ξεκίνησε τα πρώτα βήματά της κατά το σχολικό έτος 2015 – 2016 στο Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου. Έχοντας στο μυαλό μας το παραπάνω απόφθεγμα, η ομάδα μας, πραγματοποίησε μία μεγάλη εκπαιδευτική δράση κατά το σχολικό έτος 2017-8 και 2018-2019, στοχεύοντας στην εμπλοκή πλήθους κόσμου και φορέων, με κεντρικό άξονα τη διεξαγωγή μίας μεγάλης έρευνας σε σχολικό και σε τοπικό επίπεδο. Σκοπός της δράσης μας ήταν να διερευνήσει την νοοτροπία μας, αλλά και να μας βοηθήσει να αποκτήσουμε την κατάλληλη αγωγή, ώστε να κυκλοφορούμε υπεύθυνα και συνειδητά στο δρόμο, τόσο οι οδηγοί, όσο και οι πεζοί. Στην έρευνα συμμετείχαν άνω των 400 ατόμων. Τα ερωτηματολόγια απαντήθηκαν είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά. Περισσότερα από 400 ερωτηματολόγια συλλέχθηκαν με τη βοήθεια των Google Forms και του Διαδικτύου, εκ των οποίων περισσότερα από 350 κρίθηκαν αξιόπιστα και αξιοποιήθηκαν στην μέλετη των απαντήσεων. Το δείγμα που συμμετείχε στην έρευνα περιελάμβανε: μαθητές, καθηγητές, γονείς, φίλους και συγγενείς των μαθητών, καθώς και οποιοσδήποτε άτομο ενημερώθηκε για την έρευνα μέσω του Διαδικτύου, δεδομένου ότι κοινοποιήθηκε στο blog του σχολείο, αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα (facebook, intagram) και όποιος το επιθυμούσε μπορούσε να συμμετέχει. Οι απαντήσεις μελετήθηκαν και έγινε επεξεργασία τους σε πρόγραμμα λογιστικών φύλλων. Δημιουργήθηκε επίσης ειδικό τεύχος με τα συνολικά αποτελέσματα της έρευνας (πίνακας, γραφήματα κλπ).
Οι υπόλοιπες δράσεις που συνόδευσαν τον κεντρικό μας άξονα, ήταν οι εξής: α) δημιουργία πρωτότυπου βίντεο από τους μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης του Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου με τίτλο “Τι φταίει;”, β) παρουσίαση της δράσης στην σχολική κοινότητα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ηρακλείου στα πλαίσια του 8ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, γ) Κοινή δράση της ομάδας Κυκλοφοριακής Αγωγής με την Τροχαία Ηρακλείου και την Ιερά Μητρόπολη Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου στο Πολύκεντρο της Μητροπόλεως με θέμα την Οδική Ασφάλεια. Παρουσίαση και εκτενής συζήτηση για τα πεπραγμένα, συζήτηση με τους ειδικούς, δ) επίσκεψη στο Εργαστήριο Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Κρήτης ( LaHeRS), ε) επισκέψη των εθελοντών ΠΡΟΤΕΚΤΑ στο Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου, στ) συμμετοχή της ομάδας Κυκλοφοριακής Αγωγής και Συνείδησης στην εκπομπή “Απόδειπνο Τετάρτης” στο ραδιοφωνικό σταθμό “Κόκκινο Κρήτης” (88,4 FM), ζ) δημιουργία μπλούζας με δικό μας σχέδιο και σλόγκαν, με σκοπό την ενίσχυση της σύμπνοιας και της αίσθησης της ομάδας, η) ανάρτηση στο site της ομάδας μας όλου του προαναφερθέντος υλικού. θ) δημοσίευση του έργου μας στις τοπικές εφημερίδες (Πατρίς κ.α.).

Στην συνολική δράση κατά το σχολικό έτος 2017-2018 συμμετείχε και η συνάδελφος Οικιακής Οικονομίας Μπούρα Πόπη. Το βασικό μέλημά της ομάδας της ήταν να διερευνηθούν στο Διαδίκτυο τα αίτια των τροχαίων, η κατάσταση στην Ευρώπη κλπ. Ταυτόχρονα όμως συνεργαστήκαμε και για την επίτευξη και των υπολοίπων δράσεων της ομάδας μας.

“Ας… προσπεράσουμε το ΠΑΘΗΜΑ, και ας μείνουμε στο ΜΑΘΗΜΑ”.

Τρόποι με τους οποίους η δράση εμπλέκει την τοπική κοινωνία ή/και τους φορείς:

α) Η δράση ζήτησε από μεγάλο πλήθος κόσμου της τοπικής κοινωνίας να συμμετέχει απαντώντας στο ερωτηματολόγιο,

β) Συνεργάστηκε με τοπικούς φορείς και τους ενέπλεξε στους στόχους της (Ιερά μητρόπολη Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου, Βιάννου), Τροχαία Ηρακλείου, ΠΡΟΤΕΚΤΑ, ΤΕΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ LAHERS (Μεσογειακό Πανεπιστήμιο),

γ) Κοινοποίησε το έργο της στο Ραδιόφωνο και στα Κοινωνικά Δίκτυα. Ειδικά μέσω του Facebook και των κοινοποιήσεων που ακολούθησαν στη συνέχεια, πολύς κόσμος ενημερώθηκε για τη δράση και συμμετείχε.

Συνοδευτικό υλικό δράσης: