Αρχική » Ειδικότητα » Αειφορίας » Φιλιππάκη Αμαλία: 2ο Θερινό Σχολείο Εκπαίδευσης για την Αειφορία

19-10/2022 - Εκπαιδευτική Εκδήλωση στο πλαίσιο του Θεματικού Έτους για τα 100 χρόνια Μικρασιατικού Ελληνισμού

19-22/05/2022 – 4ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο της Π.Δ.Ε Κρήτης με θέμα: «Ο μετασχηματισμός του σχολείου στον 21ο αιώνα: Θέσεις-Αντιθέσεις-Συγκλίσεις»

Η ιστοσελίδα του Συνεδρίου είναι: https://4conf.pdekritis.gr/

Δελτίο Τύπου

12/02/2022 – Διαδικτυακή Ημερίδα pekes22_anti-violence conference “Φαινόμενα βίας στη σχολική κοινότητα. Αντιμετώπιση, πρόληψη, ερμηνεία”

ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ (1ο Στρογ. Τραπέζι)  11:00-14:00 

 ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ (2ο Στρογ. Τραπέζι)  15:00 -17:30 

ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ (3ο Στρογ. Τραπέζι)  18:00 -20:30 

12/01/2022 – Ημερίδα Παρουσίασης Εκπαιδευτικών Δράσεων από Σχολεία Π/θμιας Εκπ/σης Κρήτης, στο πλαίσιο του Εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821

Εκδήλωση παρουσίαση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων & εκπαιδευτικών δράσεων για το 1821

Δράσεις – Οδηγίες για τις Πανελλήνιες εξετάσεις

1ο Συνέδριο Σχ. Φυσ. Αγωγής & Αθλ. Επιστήμης 7, 8 & 9 Μαϊου 2021

Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο STE(A)M – 7, 8 και 9 Μαϊου 2021

24ο & 31ο Δ.Σχ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – Ο Kαραγκιόζης στη Φιλική Εταιρεία

Διαγωνισμός Make-A-Wish – Δημ. Σχ. Φόδελε

Αναζήτηση και φίλτρα

  • Κατηγορίες

  • Ετικέτες

  • Ημερομηνία

Search and Filter

Φιλιππάκη Αμαλία: 2ο Θερινό Σχολείο Εκπαίδευσης για την Αειφορία

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

_________________

«“Αει” διδασκόμενοι στο “αει” της Αειφορίας» – Οι εκπαιδευτικοί της Κρήτης μαθαίνουν για την Αειφορία

«Γηράσκω αει διδασκόμενος» είχε πει ο Σόλωνας, ένας από τους 7 σοφούς στην αρχαία Αθήνα, που έζησε 100 χρόνια πριν τον Σωκράτη. Αυτή τη φράση μετουσίωσαν σε πράξη εκπαιδευτικοί από όλη την Κρήτη που συμμετείχαν στο 2ο Θερινό Σχολείο Εκπαίδευσης για την Αειφορία που οργανώθηκε από την Συντονίστρια Εκπαίδευσης Κρήτης του ΠΕ.Κ.ΕΣ. Κρήτης (https://pekes.pdekritis.gr/) Αμαλία Φιλιππάκη σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» και την ΕΛΜΕ Ηρακλείου, με την στήριξη του Δήμου Πλατανιά στα Χανιά και σε συνδιοργάνωση με την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Στο επιμορφωτικό αυτό σεμινάριο που αφορούσε στην «Εκπαίδευση για την Αειφορία» οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν διδάχτηκαν βιωματικά σε μεθόδους και παιδαγωγικές προσεγγίσει που μπορούν να αξιοποιήσουν στην τάξη διδάσκοντας, με τη σειρά τους, τους μαθητές τους να σέβονται τον πλανήτη και τη ζωή σε αυτόν που τόσο έχει διαταραχθεί από τους ίδιους τους ανθρώπους που ζουν σε αυτόν! Το Θερινό Σχολείο ξεκίνησε με την υποδοχή στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης (Ο.Α.Κ.) από τον υπεύθυνο του Ινστιτούτου Ορθοδοξίας & Οικολογίας (https://www.oac.gr/el/draseis/institoyto-theologias-kai-oikologias/) της Ο.Α.Κ. κ. Καλογεράκη Αντώνιο και το καλωσόρισμα από την εκπρόσωπο της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, εντεταλμένη σύμβουλο σε θέματα παιδείας κ. Μαλανδράκη Σοφία, τον Δήμαρχο Πλατανιά κ. Μαλανδράκη Ιωάννη και τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Δαράκη Ιωάννη. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξεκίνησε με εργαστήριο Αστροπαρατήρησης από την φοιτητική ομάδα Αστρονομίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (https://astro.culture.uoc.gr/) με επικεφαλή τον κ. Καρακωνσταντάκη Άγγελο. Στον έναστρο ουρανό της Κρήτης οι εκπαιδευτικοί αντιλήφθηκαν τη θέση του πλανήτη μας στο σύμπαν αντιλαμβανόμενοι την θαυμαστή ισορροπία ανάμεσα σε τόσους πλανήτες. Αντιλήφθηκαν το πόσο ασήμαντος σε μέγεθος είναι ο πλανήτης μας στο σύμπαν αλλά και πόσο μοναδικός είναι αφού φιλοξενεί τη «Ζωή». Η επιμόρφωση συνεχίστηκε στο μετόχι της Αγίας Κυριακής της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής (http://www.imx.gr) όπου η αδελφή Θεοσέμνη παρουσίασε τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Μόνης σε μαθητές όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης. Στη συνέχεια η καθηγήτρια Νεκταρία Αρχοντάκη (χημικός) δίδαξε βιωματικά τους εκπαιδευτικούς για την αξία των φυτών της τοπικής χλωρίδας αναφορικά με τη χρήση τους στην παρασκευή αιθέριων ελαίων και αρωμάτων. Ο Ρονιώτης Αλέξανδρος (καθηγητής Πληροφορικής) δίδαξε τους εκπαιδευτικούς για τις βασικές αρχές προσανατολισμού στη φύση. Ο ίδιος έχει δημιουργήσει και ιστοσελίδα περιήγησης σε κάθε γωνιά της Κρήτης (https://www.cretanbeaches.com/el/). Τη σκυτάλη πήραν οι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στην «Παιδαγωγική του Δάσους» Λαμπρινού Νεφέλη και Πυροβολάκης Μανώλης, οι οποίοι μίλησαν για την ανάγκη το Υπουργείο Παιδείας στην Ελλάδα να αναγνωρίσει θεσμικά τη δημιουργία και λειτουργία σχολείων που θα εφαρμόζουν αυτήν τη Παιδαγωγική Φιλοσοφία και πρακτική, όπως συμβαίνει άλλωστε σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης. Οι εκπαιδευτικοί Κατσούλη Δήμητρα και Θεοδωρίδου Μαρία παρουσίασαν το έργο τους σε δημόσιο σχολείο (Νηπιαγωγείο Κυριάννας) που ακολουθεί βασικές παιδαγωγικές αρχές αυτής της παιδαγωγικής προσέγγισης έχοντας μετατρέψει το σχολείο τους σε «Σχολείο της Φύσης».

Τέλος, το 2ο Θερινό Σχολείο για την Αειφορία έκλεισε με αναστοχασμό η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης Σπαθαράκη Ανδρονίκη.

Συνολικό Ημερολόγιο Δράσεων

Εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κρήτης

Κοινωνικά δίκτυα

ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κρήτης – YouTube

3ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Π.Δ.Ε. Κρήτης – YouTube

Χρήσιμοι σύνδεσμοι

Δίκτυο δασκάλων Α’ τάξης δημοτικού Κρήτης

ΖΕΠ_2021-2022

Μετάβαση στο περιεχόμενο